tisdag 1 januari 2013

this is for me - 2012, how were ya?!


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag födde barn för andra gången, jag flyttade höggravid, jobbade heltid med hemsk foglossning, jag lärde mig massor, massor, massor.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Bland annat vi. Men även 1,2,3,4,5 vänner till! Wow! Och så min favoritbloggare Frida Fahrman såklart!
Dog någon som stod dig nära?
Ja, min morfar. Som tur är har han det fantastiskt bra i himlen, men han är för alltid saknad!
Vilka länder besökte du?
Jag besökte England, London. Det var en väldigt mysig resa, tillsammans med min ömma moder och min moster. Verkligen en av mina finaste trips! Vi gick runt, fikade, åt gott, shoppade, kollade in det vi stötte på, ingen stress liksom. Igen, tack!
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja det tror jag. Det är mycket grejer, men det kommer bli bra!
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
23 maj när vår lilla Elmis kom till världen. 31 juli, såklart, då kom mitt första syskonbarn till världen! Och en massa andra datum, säkert...
Vad var din största framgång 2012?
Att jag övervann så himla mycket jag aldrig trodde jag skulle klara. Det är en skön känsla!
Största misstaget?
Att köra på, på, på... och sedan end up jättesjuk eller med förstörd kropp. 2013 ska bli ett mentalt hälsosamt år!
Bästa köpet?
Oj, hm. Måste vara de fina COS-kläderna jag hittat för en snuskbillig peng på Röda Korsets second hand. Och mina underbara trosor från Victorias Secret, köpt i London. Det är vardagslyx om nåt!
Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar?
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få ut en frisk, hälsosam unge på ett fullt normalt vis! Att ha en glad man och hyfsat friska barn. Och alla mina fina vänner och familjer. Japp, de är värda allt!
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Dansa-pausa, dansa-pausa... on and on and ooooon
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog varit... ledsnare. Men också tokglad. Ja, en svår balans det här med att få kids.
Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit det lugnt.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat? 
Blev du kär i år?
Jag blir alltid lite nykär i min man. Det är det bästa!
Favoritprogram på TV?
Alltså, jag är helt såld på the Big Bang Theory!
Bästa boken du läste i år?
Böcker har inte lästs det här året, inte!
Största musikaliska upptäckten?
Min 2,5-åriga dotter, kanske. Ja, hon kommer nog sjunga och dansa sig fram i livet!
Något du önskade dig och fick?
En frisk bebis!
Något du önskade dig och inte fick?
Säkert massor, men jag har klarat mig väldigt bra ändå!
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Haha... ja, först jobbade jag och ingen på skolan visste att jag fyllde år. Det gjorde inget. Sedan tog min moster hand om dottern så jag och mannen åkte och shoppade lite. Det var mysigt. 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om jag kunde börja lära mig av mina misstag. Men jag tänkte börja göra det nu, år 2013. Känns dags nu liksom.
Vad fick dig att må bra?
Ensamtid och en helg i augusti med min bästis då vi hann prata om allt och inget
Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj, sugen på? Alltid sugen på Måns-mums.
Vem saknade du?
Ingen, tror jag?
De bästa nya människorna du träffade?
Ja, det är Elma, Emil och Luna. Top 3 peeps som jag tänker umgås mer med 2013.
Mest stolt över?
Att jag övervunnit så mycket grejer i år. Klarat massor jag aldrig trodde. Och lärt mig otroligt mycket, både av mig själv men också mina nära och kära. Tack till er!
Högsta önskan just nu?
Att få vara frisk, jag och hela familjen. Att få ett jobb jag kan trivas med i höst. Att få njuta av tiden med mina småkids och min make. Och alla goa vänner.

Då kör vi - 2013, välkommen ska du vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar