onsdag 31 oktober 2012

veckans önskan

I helgen har vi barnvälsignelse för Elma (även hennes kusin Emil ska välsignas då) och det innebär inom våra kretsar att det anordnas en fet middag för typ tusen pers efteråt. Nä, inte riktigt, men känslan ligger nånstans där. Ja och efter noggrannare räkning innebär det middag för ungefär femtio personer.
Då bestämde jag och min svägerska att vi ska göra varsin höstig gryta. Att äta alltså.
För några veckor sedan var jag hos en annan vän och lärde mig hur man gör en gryta, eftersom mina kockkunskaper fortfarande ligger på max tre (av tusen).
Så. Veckans önskan är att hitta en riktig gryta att göra mina gryta i, på loppis. Imorgon ska jag besöka två och idag en. Förhoppningsvis hittar jag något riktigt bra!
Ja, jag återkommer helt enkelt med det.

Ps. Jag känner mig RIKTIGT ringrostig här. Ni får vänta ett tag innan inläggen får lite mer flyt, känsla och god eftersmak i sig. Okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar