söndag 26 februari 2012

tuttarna blir långa och självkänslan stark



Äsch. Bloggsemester eller ej - jag måste visst skriva lite. Idag läste jag på en av mina absoluta favoriters blogg; Malin Wollin heter hon. Hon är Sveriges fotbollsfru och skriver som en gud. I kid you not. 
Dessutom beskriver hon mammalivet väldigt bra. Till exempel såhär:
"Det händer något när man blir mamma. Tuttarna blir långa och självkänslan blir stark."
Inte för att jag vill gå in på för mycket tuttdetaljer, speciellt eftersom statusen nu liknar mer Dolly Parton, men det hon säger stämmer ju faktiskt.
I somras såg jag ut som på bilden. Sjukt het ju. Om en sommar eller två kommer jag ju se ut så igen, så är det bara. Det är skönt med ett liv med självkänsla, även om jag egentligen alltid haft väldigt god sådan.
Trots dippar och deppar, är självkänslan ofta på topp. Väldigt god och stark. Kanske får jag tacka mor och far för det. Eller mina (!) barn. Kanske min man lite också, eftersom han själv präglas av god självkänsla.
Ja, har du inte god självkänsla tycker jag det är dags att skaffa det. Det är så värt det. På riktigt alltså. Om inte annat får du väl skaffa några barn, kanske?

1 kommentar: