söndag 22 januari 2012

second handy coming up!





Efter en rejäl inköpsrunda som skedde under det värsta snökaoset igår, ja, inför den nya bebbens ankomst, har jag verkligen drabbats av den typiska boakänslan som preggo people kan drabbas av. I mitt huvud har vi gjort om i princip hela lägenheten - bara för denna lilla bebis. Men det var ju precis likadant sist, så varför inte igen?
Vi har bestämt oss för att köra second hand, loppis, blocket och gåvor (?) rakt igenom. Mest för att det är snällast mot vår ekonomi, men det finns såklart andra bra orsaker. Till exempel den gamla hederliga; det är bra för miljön.
Men just nu är jag sugen på lite äldre grejer. Fina byråer, skåp och andra förvaringsgrejer. Jag har fått en ny vän inom det här göra-om-gamla-möbler området och hon (Ywonne, känn dig träffad!!) hade jag tänkt skulle få visa mig sina bästa knep!
Sen ska jag lära mig sy också. Jag vill sy ett nytt förkläde till Elysia, hon har ett jättefint som vi fått av några vänner, men det börjar bli för litet. Och lite hakklappar. Kanske ge mig på att sy ett bedset till nya bebin också?
Oj oj oj. Inspirationen flödar. Och det bästa är; jag har tid (sen får vi se om fogarna håller ihop så jag också har ork!).

Känns bra. Nähe, lite läsk på det.

1 kommentar:

  1. Den första vaggan är TO DIE FOR! SÅ vill jag att min "bebis" ska ha det ;) (I'm never going to have a baby - who am I kidding?) #ForeverAlone

    SvaraRadera