tisdag 10 januari 2012

Plötsligt händer det

Jag talar inte om fjärten som hastigt förlöser sig från tarmen. Ej heller om snorbusen som plötsligt snyter ut sig själv. Jag menar inte heller potatisen som bränner sig själv på spisen, inte heller cykelhjulet som ger med sig med den ljudligaste av smällar. Jag pratar inte heller om tån som plötsligt får sig en dödssmäll i dörlisten och inte heller tv:ns komplexa explosion i elbetalningsräkningens glömska. Jag talar ej om hundens livliga slickattack mot ansiktet och inte ens om mellandagsreans fyndkaos. Nej. Plötsligt händer det. Din värld fylls av möjligheter. Din värld fylls på av hoppet, glädjen och friden. Din värld blir liksom bra igen. Den blir den bästa av världar och du vill dela med dig av den. Din värld blev bra.

2 kommentarer:

  1. Åå, läste dina rader efter en riktig natt fylld av ångest och oro. Och genast kände jag mig lite starkare, för det fins HOPP...
    Tack <3

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att jag delade med mig av dina fina ord på Facebook, hoppas det är ok. :0)
    /Marie (igen)

    SvaraRadera