tisdag 17 januari 2012

Att vara gravid överallt

Det är inte ett lätt tillstånd vissa av oss kvinnor hamnar i. Gravid - check. Gravid med smärtor - check. Gravid med smärtor och extrajobb vilket kräver pendling - check.
Ja, jag erkänner. Den här textbiten handlar om mig.
Det hela börjar med ett överdrivet användande av appen; Skånetrafiken. Eftersom jag förra veckan gjorde misstaget att gå upp och ner för Helsingborgs Kärna, tog fogarna stryk i tre hela dagar. Lärde vi oss något? Det återstår att se.
Jag avskyr att pendla när jag är gravid. Folk är så inne i sina egna tankar och ingen är redo att lyfta på arslet. Och i början, när illamående hänger över och det inte ens syns att man är preggo. Nä nä fy vale. Jag vill inte ens prata om det.
Men snälla du, du där som pendlar. Lyft din blick ibland, scanna av efter obekväma, gravida kvinnor. De behöver antagligen din plats.
Förra gången jag var pregnento var jag mer aggressiv. Alltså, mina hormoner då. Men den här gången är jag mer känslig åt något annat håll...

SÅ FÖR GUDS SKULL LYFT PÅ HÄCKEN.

Ja, eller jag vet inte.


2 kommentarer:

  1. Du kanske ska kolla in den här bloggen
    http://machoikollektivtrafiken.se/

    Kram

    SvaraRadera