tisdag 23 augusti 2011

styling the teacher

Skorna är mina fina second hand/loppisfynd som lär pryda min höst i övrigt. 40 resp 50 kr kostade de.

Idag börjar jag på mitt nya jobb! Det kommer bli så himla fett. Jag ska nämligen leka lärare hela hösten, samtidigt som jag pluggar färdigt. Vi får se hur det går!
Men det finns ett problem. VAD SKETAN SKA JAG HA PÅ MIG?!
Det är inte okänt att lärare har en tendens att klä sig otroligt tråkigt, färglöst och överdrivet bekvämt. Jag kommer säkert trilla dit jag med. Men det är ju så tråkigt! 
Mitt största dilemma är skorna. Det är nämligen inneskor som gäller på det här stället. Och jag kan väl inte direkt påstå att jag har några snygga sånna. Finns det snygga sånna? Jag måste nog ge mig ut på jakt efter ett par blommiga eller nåt. Lite färg får man ju ändå ha i höstmörkret. Usch ja.
Näe, inte vete katten hur det här ska gå. Det kommer väl sluta med mjukisbyxor och träskor, kanske.

3 kommentarer:

  1. Haha det kommer det inte alls sluta med. Ha din vanliga stil, den är snygg och du är bekväm i den utan att det ser alltför bekvämt ut, så att säga.

    SvaraRadera
  2. Oh, grattis till jobbet! Var ska du jobba,årskurs? Fy vad kul! Jag tror inte alls att du kommer fastna i grå-träsket som lärare ofta tillhör, jag tror inte du kan det =) kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till Filledill!!! haha, det rimma. Klä dig som dig själv, och glöm inte bort att du är SNYGG. Jag hade röstat på ett par blommiga träskor att ha inne, men skippa mjukisarna ;) Puss Mawie

    SvaraRadera