onsdag 24 augusti 2011

The New York Saga


New York. Ett piano i Battery Park. What else?


Sist jag var i New York berörde inte Ground Zero (f.d World Trade Center, 9/11 osv) inte mig ett dugg. Men den här gången blev det på nåt vis så stort och mäktigt. Och obehagligt. Vi var ju precis i närheten hela tiden, och att tänk att två jääääättehöga hus blev krashade av flygplan och massor människor dog... Plötsligt blev det verkligt...


Tyvärr går verklighet att skakas av ordentligt med en morgonshoppingtur. Jag menar verkligen morgon. Century21 hade varit öppet i 8 minuter när vi kom dit första morgonen. Då var klockan 8.53...


Vi fortsatte vår väg upp på Manhattan. Bakom buskarna där hittar vi Court House. Låg ett stenkast från oss där vi bodde.


Mycket tid spenderades inne på Mango. En hyfsat dyr affär i Sverige som var hyfsat billig där. Och dessutom hade de så grymt sköna provrum att jag sprang in och ut och provade mest för sakens skull! Om ni skymtat Hannas skyhöga pumps, kan jag meddela att de inhandlades här. 


Nej, hon stjäl inte. Men luktar gärna på body mistarna! Victoria Secret var grymt välbesökt av oss. Kanske en gång om dagen? Eller? 


Andrea letar på inne på Victoria Secret.


En välbehövlig kissepaus för att sedan ta tuben längre upp på Manhattan... 

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar