tisdag 30 augusti 2011

en längtan...


Den här lila, fina klänningen köptes på loppis i somras, för en tjuga. Den är lite väl lång, så min tanke var redan från början att korta av den lite. Jag är ju några centimeter kort.... typ.
Men icke har jag gjort det inte! Nope! 
Men jag längtar efter mörka höstkvällar där jag lär mig hantera min symaskin. Vad roligt det hade varit! Grejen är att jag kan så ytterst lite att jag inte riktigt vågar ge mig på några riktiga projekt. Men varje själ kan väl lära sig, antar jag? 
Just nu önskar jag att jag ska ägna mer tid åt all kreativitet som skriker i mig, istället för att sitta vid den här burkan och slösurfa och bli trött i onödan. Det vore nåt.
Kanske ska det bli höstens utmaning? Mindre dator, mer kreativitet? 

Några utmaningar ni ligger och lurar på? Inspiration?

4 kommentarer:

  1. Jag har sytt två par byxor och en klänning i sommar! ;)

    SvaraRadera
  2. ÅH! fy vad du är bra! du får berätta exakt hur man gör på torsdag!!

    SvaraRadera
  3. Jag kan komma över en dag så kan vi turas om att nåla, sy och hänga med din dotter. Fast det får bli när jag är frisk igen :)

    SvaraRadera