fredag 20 maj 2011

beach 11 eller bitch 11?


Du är fin som du är... gör dig inte en massa extra besvär... 
Det är ju en gammal dänga det där, som jag just citerade lite.
Jag är så trött på det här, ni vet, utseesendeskiten. Varför, varför, varföööör ska vi bry oss så mycket?
Och nu nalkas beach 11. Jag snackade med en kompis om det för ett tag sen. Vi båda hade plötsligt börjat känna oss så pluffisga, osnygga och känsliga. Då insåg vi: det är ju värmen som gör´t. Värmen medför att antalet kläder minskar på kroppen och vi kan inte längre dölja de små skavanker som skaver.
Aja, kan man ju tänka. Och ibland gör jag det. Ganska ofta faktiskt. "Aja, skitsamma" liksom. 
Men nu är det snart bikinisäsong och jämförelsestunderna ökar enormt. Oj, kolla där, snygga vader, snygga lår, snygg mage, snygga tuttar, snygga armar... and sooo oooon.
Kan man inte bara vara sig själv? Alltså, på riktigt?
Jag undrar, om jag hade varit helt nöjd med mig själv, inte klagat en sekund och faktiskt försökt älska det jag ser i spegeln. Hade du också varit nöjd då?

Vi kanske skulle försöka tillsammans, liksom.

2 kommentarer:

  1. Ja. Det är lättare att vara sig själv när man ser någon annan som är sig själv. Och du kan vara bara dig själv också, på riktigt. Bara var det liksom.

    SvaraRadera
  2. Jag delar alltid med mig av den enkla lösningen: man ska satsa på *nästa* års beach. I år satsar jag till exempel på Beach 2012, det minskar pressen avsevärt. Lycka till! :)

    SvaraRadera