måndag 18 april 2011

Stop being ashamed!

Hej min vän.

Nu är det faktiskt dags för dig att sluta skämmas. Jag vill till coh med säga till dig; skärp dig! Vad är du rädd för? Tror du egentligen att någon studerar din kropp så mycket att du behöver gömma den? Tror du egentligen att någon bryr sig särskilt mkt om just din figur?
Okej, lyssna. Har någon sagt till dig hur fin du är?
Ja, säger du. Varför tog du inte till dig det då?
Har någon sagt till dig hur otroligt vacker du är?
Ja, säger du, men ändå vill du inte lyssna.
Varför, undrar jag. Är det allas förväntningar, att du liksom, liksom, inte FÅR tycka om din vackra kropp?
Kanske.
Men om du skulle se dig i spegeln och titta med enbart mina ögon. Vet du vad du skulle se då?

Jo. En vacker, välutsmyckad, ung kvinna, med intelligens och humor.
En kvinna som står upp för sig själv, en kvinna som står upp för andra.
Du är så fin, så vacker, så omtänksam. Jag reflekteras i dina ögon, som glittrar lika fint som havet.
Jag ser dina läppar som något ljuvligt, de formar välsmakande ord.
Dina öron hör det ingen annan hör, och de håller det för sig själva.
Dina händer välkomnar alla och vill alla väl.
Din hållning utrstrålar kärlek, värme, glädje och fridfullhet.
Du hör väl hur fantastisk du är?!
Snälla, kära, underbara vän, se på dig själv som jag gör. Upphöj dig inför dig själv, var glad för den du är, och fortsätt älska alla dina kära.

Kärlek från din allra bästa vän



2 kommentarer:

  1. SKÖN! Den där ska jag läsa om o om igen.

    SvaraRadera
  2. Vad bra skrivet du! Mycket sant dessutom. Lite uppmuntran till dig en tisdag som idag: du är så grymt inspirerande! Det är härligt att hänga med dig!!

    SvaraRadera