måndag 7 februari 2011

some reasons

Det finns väl flera bra anledningar till att handla på second hand eller loppis. För de som är miljömedvetna är det ju ett faktum! För de som inte har den bästa ekonomin. För de som älskar det unika. För de som vill hjälpa andra genom sitt shoppingbegär.
Jag skulle väl kunna säga att jag passa in på tre av fyra. Jag är alltså inte medvetet miljömedveten. Tyvärr. Men, sure, om jag kan ingå i en sån fin kategori ett tag så är jag nöjd.
Mitt mål är alltså att enbart handla second hand (till mig själv), förutom när det kommer till underkläder och t-shirts.
Jag har inte köpt något nytt sedan det hår året började faktiskt, och det är redan februari. Det ser ljust ut! Och än är jag inte trött på det, minsann. Men det lär väl komma dagar...
Jamen då kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar