lördag 20 december 2014

Idag ska jag nog bara fika


Det är dag åtta av sjukdom. Av sån här riktigt, riktigt jobbig sjukdom. Jag fick ju diagnosen övre urinvägsinfektion/extremt nära njurbäckeninflammation. Och jag fattar inte att jag fortfarande mår såhär dåligt. Men jag ska försöka överleva, för det måste jag ju.
Inte nog med det, min minsting har haft hög feber och hosta att hon kräkts sen i tisdags. Och igår kväll började storingens öra värka, och imorse spräcktes hennes trumhinna. Öroninflammation och pencillin på det ja.
Men konstigt nog är jag inte bitter (än). Jag är otroligt tacksam att mina barn inte har några kroniska sjukdomar eller jobbiga allergier. De blir förkylda och sjuka ibland, och visst, tajmingen är inte bra. Men den är väl ändå aldrig bra?
Idag hoppas jag att jag kan fika utan att få ont i magen och att jag kan bli lite psykiskt upplyft av mina bästa vänner som kommer på besök.

Snart äre jul! Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar