onsdag 11 september 2013

i andra tankar


Favoritklänning från Emmaus, 30 kr (det var rea!)

Efter en värstingdag på jobbet går tankarna på högvarv. Tårarna har sprutat, av både ilska och glädje, och glädjen bär jag med mig. Kollegorna som stöttar och grejerna som sades, det gör att jag till och med ser fram emot morgondagen. Stort, säger jag. Vilken arbetsplats, liksom!

Och för att fortsätta tänka på annat försöker jag se det absolut roligaste som händer den här veckan, den här månaden, kan det till och med vara årets händelse? Det är ju bröllopet på lördag, givetvis.
Jag tänker på frisyren, på skorna (hehe) och på all god mat som ska serveras. Alla fina människor som bara komma le av lyckan, att ett äktenskap nu tar fart. Glädjen att få fira denna stora dag tillsammans med dessa människor, ja, det är nog banne mig stort!

Själv har jag älskat varje dag efter mitt bröllop. Jag älskar att vara gift med mannen i mitt liv! Jag ser också fram emot att helgen är lite barnfri och vi ska få sitta ner och umgås, prata med varandra och nya människor, äta gott tillsammans och bara se varandra i ögonen.

Tänk att någon annans kärleksfest kan spridas till oss andra kärlekskranka! Hurra! Och hurra för Linda & Henrik som ska firas i helgen!

1 kommentar:

  1. Vad värdefullt det är att omge sig med människor som ger kraft! Vilken snygg klänning du har hittat och vilket fynd! Bröllop är verkligen roliga saker!

    SvaraRadera