söndag 11 december 2011

julkänsla

Jag hade ju så gott om julkänsla innan, om ni minns, jag skröt så bra om det... Man kan ju säga att den försvann ganska snabbt. Inte för att jag tryckte bort den, kanske mer för jag faktiskt insett vad julkänsla för mig är. Så enkelt som att få vara med min lilla familj, eller stora kanske? Men eftersom min älskade make jobbar, jobbar och jobbar och vi knappt har setts denna vecka, så känns det inte jättejulparty.
Fast den här helgen har jag smakat lite på det, tycker jag. Det kändes väldigt juligt och mysigt hos min moster. Och igår kollade jag in Vocal Six igen, en kortis bara, men det kändes mysigt! Idag har det varit julkänsla både hemma hos mor och far och även hos min vän Andrea och hennes roomies, som bjöd på adventsfika. Himlans gott och mysigt!
Så om inte annat har jag idag börjat äta mig in i julkänslan och det är ju verkligen inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar