fredag 25 mars 2011

hej helgen!


Det regnar ute idag. Jag har stått en stund nu i vår nya lägenhet och tittat på regnet. Det är ändå ganska fint, och skönt. Jag vet, för jag har redan varit ute och cyklat och handlat bakplåtspapper. Fick för mig att baka bröd nu på morgonen och snart är det också klart. Jag gillar sånna här morgnar. Även om det regnar liksom. Men jag skulle ha kjol och sånt, inte gummistövlar och regnkappa ju.

Vet ni, det stora bordet ni ser på bilden, det har vi fått! Jättestort, jättebra och fint är det. Och stolarna till, de har vi också fått! Jag funderade lite innan på att, är det nåt som är second hand/återvinning eller vad vi nu vill kalla det, så är ju våra möbler det. Vi har fått så många möbler, köpt på second hand/blocket och så vidare. Till och med vår stora tv som ni ibland skymtar, har vi fått. Det enda som är sprillans nytt är våra sängar, och det var mycket om och men om vi skulle köpa, men i somras slog vi till (på IKEA).
Jag gillar sånt. Det är inte medvetet i och för sig, men man får forma sitt hem efter sin egen stil, sin ekonomi och tänk om man kan hjälpa andra på vägen?

På tal om det. Ni vet väl att det bästa ni kan göra med era kläder/saker är att lämna dem till second hand? Gör det, verkligen. Även om det är jobbigt att gå dit, istället för att bara slänga. Men ni kan verkligen göra en insats ju! Och det är sjukt bra. Så, rensa garderoberna nu och ge vidare. Det brukar jag göra (eller hur, Hanna?). Hehe...

Trevlig helg, förresten! Efter den långa examinationen idag tänkte jag ta långhelg, ända till onsdag! Känn på den va?!

1 kommentar:

  1. Jag känner på den.
    Lycka till idag!!!
    Ses imörn!!
    Kram jag Linda

    SvaraRadera